Dijeta
83 prikaza

Marinin dijetni jelovnik 1. tjedan

Marina_Jelovnik
Nutricionistice iz Vitaminoteke savjetovale su Marini da maksimalno ograniči unos jednostavnih ugljikohidrata - šećera, slatkiša i masnih pekarskih proizvoda. Umjesto toga, na njezinom jelovniku kao top namirnice sada su se našle razne cjelovite žitarice, bijelo pileće i pureće meso bez kožice te sve vrste povrća i voća

1. dan

Doručak

  • wase sa sezamom namazane tankim slojem marmelade
  • suhe smokve

Međuobrok

  • kruška
  • Coco juice

Blokegras napitak - Upotrebljava se prije obroka za kontrolu apetita, smanjuje glad i skladištenje masti u organizmu.

Ručak

  • zdjelica salate od radića, matovilca i rikule začinjena octom i žlicom ulja
  • mirisna palenta poslužena s parenom brokulom

Sastojci za palentu s brokulom: kukuruzna krupica, voda, kozji sir Capro fresh, dimljeni tofu nariban na sitno, tikvica naribana na sitno, gljiva, maslinovo ulje

Međuobrok

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L NovaDiet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma. Način primjene: otopiti prah jedne vrećice u 1,5 litri vode, dobro promiješati, pustiti 5 minuta da se slegne i ponovo dobro promiješati. Piti tijekom dana.

Svaki dan uključuje 3 kave s trajnim mlijekom 'z bregov Light bez šećera.

Energetska vrijednost: 1693,49 kcal, ugljikohidrati (% E): 53,96 %, masti (% E): 30,47 %, bjelančevine (% E): 15,58 %

6. dan (predviđen za subotu)

Doručak

Međuobrok

  • rižini krekeri s preljevom od jogurta i jagoda

Ručak

  • riba po želji pripremljena na žaru ili kuhan
  • krumpir s blitvom, preliveni s malo maslinovog ulja i dodati sitno nasjeckani češnjak

Međuobrok

  • zdjelica jagoda
  • integralni krekeri

Večera

  • salata od rikole i radića začinjena za octom i žličicom maslinovog ulja
  • kroketi od prosa

Sastojci za krokete: pola šalice prosa, luk, mrkva, tikvice, parmezan, jaje, limunova korica

Večernji zalogaj: voće po želji

Energetska vrijednost: 1703,90 kcal, ugljikohidrati (% E): 50,58 %, masti (% E): 29,02 %, bjelančevine (% E): 20,40 %

3. dan

Doručak

  • zobene pahuljica
  • 'z bregov Light mlijeko
  • brusnice

Međuobrok

Blokegras napitak - Upotrebljava se prije obroka za kontrolu apetita, smanjuje glad i skladištenje masti u organizmu.

Ručak

  • juha od rajčice
  • šalica salate od ribane mrkve začinjene sa žličicom bućinog ulja i octom
  • kvinoja s Cekin piletinom i tikvicama
  • blokegras čokoladni bombon

Sastojci za kvinoju s piletinom: kvinoja, češnjak, maslinovo ulje, tikvica srednje veličine, Cekin pileći file, rajčica, papar, sol, bosiljak, soja sos, pileći temeljac i bijelo vino, parmezan za posipanje

Međuobrok

  • banana

Večera

  • crni kruh namazan tankim slojem biljne paštete

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L NovaDiet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma.

Energetska vrijednost: 1703,22 kcal, ugljikohidrati (% E): 52,32 %, masti (% E): 30,46 %, bjelančevine (% E): 17,16 %

2. dan

Doručak

  • svježe cijeđeni sok od naranče i grejpa
  • zobene pahuljice
  • obrano mlijeko 'z bregov Light
  • brusnice

Međuobrok

Blokegras napitak - Upotrebljava se prije obroka za kontrolu apetita, smanjuje glad i skladištenje masti u organizmu.

Ručak

Međuobrok

  • zdjelica jagoda
  • integralni krekeri

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Tijekom dana popiti 1,5 L NovaDiet Drenadiet biljne mješavine za pročišćavanje organizma.

Energetska vrijednost: 1699,55 kcal, ugljikohidrati (% E): 52,53 %, masti (% E): 26,19 %, bjelančevine (% E): 21,28 %

Napomene i preporuke

  1. U slučaju napadaja gladi preporučuje se sirovo voće i povrće (osim krumpira i banana).
  2. Navečer treba jesti voće, povrće, piti prirodne voćne sokove, ako osjetiš glad. Večernji zalogaj - voće po želji – ukupno do 2 komada voća srednje veličine ili 2-3 integralna nemasna krekera ili 5-6 grisinija.
  3. Obroci iz istog dana mogu se zamijeniti.
  4. Uz svaki obrok unositi tekućinu, dnevno unijeti 2 – 2,5 litre tekućine, najbolje vode i biljnih čajeva.
  5. Koristiti ekstra djevičansko maslinovo ulje što češće.
  6. Maksimalno ograničiti unos jednostavnih ugljikohidrata (šećer, slatkiši) i masnih pekarskih proizvoda te mliječnih proizvoda sa visokim udjelom masnoća.
  7. Izbjegavati pohana, pržena jela i izrazito začinjenu hranu.
  8. Preporučuje se uključiti što više ribe u prehranu.
  9. Gram alkohola sadrži 7 kcal stoga je potrebno pripaziti na unos alkoholnih pića. Dnevno je dozvoljeno unijeti 2-3 dl crnog vina.
  10. Kao zamjenu za bijeli šećer isprobaj sladove od žitarica (ječmeni, rižin), agavin ili javorov sirup te med.

Hrana koja se preporuča:

  • Žitarice i proizvodi od žitarica : cjelovite žitarice – zob, pšenica, ječam, raž, riža; integralni kruh, dvopek, peciva, tjestenina, krekeri, grisini
  • Meso, zamjene za meso, riba: bijelo pileće i pureće meso bez kožice, krto (mršavo) meso govedine, teletine, svinjetine, meso kunića i patke, soja i proizvodi od soje, riba
  • Jaja: ograničiti unos na 4 jaja tjedno
  • Mlijeko i mliječni proizvodi: obrano mlijeko (do 1% mliječne masti), jogurt, sir sa niskim udjelom mliječne masti, svježi posni kravlji sir
  • Voće i povrće: svježe, smrznuto i konzervirano povrće bez dodanih masnoća, svježe, smrznuto, konzervirano, sušeno voće bez dodanog šećera
  • Masti i ulja: biljna ulja – maslinovo ulje, ulje repice, bućino ulje, suncokretovo ulje; preljevi za salatu pripravljeni od navedenih biljnih ulja; margarini sa uklonjenim trans masnim kiselinama; orašasti plodovi – bademi, orasi, lješnjaci
  • Juhe: Razne vrste juha sa smanjenim masnoćama i količinom soli - bistra pileća, goveđa, juha od rajčica, povrtna juha
  • Deserti, napici: smrznuti deserti – jogurt, sladoled, sorbet, voćni sladoled sa niskim udjelom masnoća i šećera; keksi, kolači, pite, pudinzi – pripremljeni samo sa bjelanjkom jajeta, obranim mlijekom, biljnim uljem i bez šećera; tamna čokolada; prirodni nezaslađeni voćni sokovi, čajevi

Hrana koju treba izbjegavati ili ograničiti unos:

  • Žitarice i proizvodi od žitarica : kruh, peciva, tjestenina od bijelog brašna i ona kojima se dodaju jaja, punomasno mlijeko, maslac; croissani, lisnata tijesta; masni krekeri, komercijalni proizvodi od bijeloga brašna
  • Meso, zamjene za meso, riba: masno goveđe, teleće, janjeće i svinjsko meso; masne i konzervirane mesne prerađevine; iznutrice (bubrezi, jetrice, mozak); piletina i puretina sa kožicom; svo prženo i pohano meso i meso pripremljeno sa mnogo masnoća; školjke, rakovi i glavonošci (škampi, lignje, kamenice, dagnje, hlap, jastog); riba pržena u dubokom ulju
  • Jaja: više od 4 jaja tjedno (uključujući ona koja se koriste kod pripreme drugih jela)
  • Mlijeko i mliječni proizvodi: punomasno mlijeko, jogurti i sirevi sa visokim postotkom mliječne masti, mliječni sladoled
  • Voće i povrće: prženo povrće i povrće pripremano sa maslacem, sirom ili umakom od vrhnja, prženo voće, voće pripremano sa maslacem i vrhnjem i uz dodatak šećera, pommes frites
  • Masti i ulja: životinjska mast, salo, slanina, tvrdi margarin, vrhnje, preljevi za salatu pripravljeni od vrhnja, jaja, sira, palmino ulje, kokos, kokosovo ulje
  • Juhe: Juhe koje sadrže punomasno mlijeko, vrhnje, mnogo masnoće životinjskog porijekla, pileću kožicu
  • Deserti, napici: komercijalno proizvedeni keksi, kolači pite sa velikim udjelom masnoća i šećera, kolači koji sadrže šećer, jaja, margarin, maslac, kokos, punomasno mlijeko, vrhnje ili sir, mliječne čokolade, mliječni sladoled, muffini, krafne, biskviti

7. dan (predviđen za nedjelju)

Doručak

Sastojci: proso, med, naranče, banana, lješnjaci, kivi

Međuobrok

  • integralni krekeri

Ručak

  • integralna tjestenina (nekuhana) s umakom od rajčice i povrćem (tikvice, crvena paprika, mladi luk, umak od rajčice, šampinjoni)
  • kupus salata začinjena po želji

Međuobrok

  • sušene marelice

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Energetska vrijednost: 1702,81 kcal, ugljikohidrati (% E): 64,09 %, masti (% E): 23,66 %, bjelančevine (% E): 12,25 %

5. dan

Doručak

Međuobrok

  • Coco juice
  • čips od jabuke

Ručak

  • juha od brokule
  • vegeburgeri u integralnom pecivu s keljom

Sastojci za 12 burgera: šalica kuhane leće, sitne zobene pahuljice, češnjak, peršin, dimljeni tofu, maslinovo ulje, sol

Umak: zobeno, sojino ili obično vrhnje, senf, kurkuma

Međuobrok

  • mango

Večera

Večernji zalogaj: voće po želji

Energetska vrijednost: 1680,72 kcal, ugljikohidrati (% E): 56,37 %, masti (% E): 26,31 %, bjelančevine (% E): 17,32 %

4. dan

Doručak

Međuobrok

Ručak

  • zdjelica salate od kupusa začinjena octom i žlicom ulja
  • proljetni rižoto od ječma

Sastojci za rižoto: ječam skuhati, poriluk, mrkva narezana na deblje polumjesece, žličica ulja, gljive, malo vode, sitno sjeckani peršinov list

Međuobrok

  • tonic

Večera

  • jabuke punjene orasima, šljivama, medom i cimetom

Večernji zalogaj: voće po želji

Energetska vrijednost: 1706,20 kcal, ugljikohidrati (% E): 55,81 %, masti (% E): 30,07 %, bjelančevine (% E): 15,15 %

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.