Dijeta Dijete A-Ž
9048 prikaza

Volumetrics dijeta: Kilogrami se samo tope, ali na zdrav način

Guliver/Shutterstock
1/1
Profesorica i nutricionistica sa Sveučilišta u Pennsylvaniji, Barbara Rolls, provela je 20 godina proučavajući kako osjećaj punine u želucu utječe na glad, ali i pretilost. Volumetrics dijeta je njen odgovor.

Na temelju zaključaka osmislila je volumetrics dijetu koja se temelji na namirnicama niske energetske gustoće (niskokalorične) uz koje se lakše kontrolira osjećaj gladi pa je zato, prema analizi američkog Udruženja nutricionista, u kategoriji dijeta za mršavljenje odnijela drugo mjesto, a u kategoriji zdrav plan prehrane četvrto.

6 savjeta za mršavljenje koje treba preuzeti od Francuskinja

Cjelokupni jelovnik vrvi namirnicama bogatima vodom, odnosno voću i povrću (siromašnom škrobom) te prehrambenim vlaknima, odnosno cjelovitim žitaricama, te nemasnome mesu, mesu peradi, ribi, nemasnome mlijeku i fermentiranim mliječnim proizvodima te kombinacijama ovih namirnica u juhama i salatama. U njima se može uživati bez grižnje savjesti.

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Sve vrste hrane su dopuštene

S druge strane, namirnice visoke energetske gustoće (visokokalorične), poput ulja, orašastih plodova, sireva, masnog mesa, krekera, čipsa i drugih grickalica, zatim slastica, keksa i čokolade nisu zabranjene, no u njima je poželjno uživati povremeno i u malim količinama. Slično vrijedi i za alkohol te kofeinske napitke.

U knjigama “The Volumetrics weight – control plan” i “The Volumetrics eating plan” Rolls objašnjava da ljudi vole jesti te će, ako mogu birati između manjeg i obilnijeg obroka, u pravilu odabrati obilniji, što je i razlog zašto mnoge dijete koje u osnovi imaju uskraćivanje hrane - ne uspijevaju. Za razliku od dijeta koje zahtijevaju odricanje, uz ovu je moguće pronaći hranu u kojoj se uživa ne fokusirajući se toliko na količinu.

Trik koji ti može pomoći da izgubiš dvostruko više kilograma

Kontrolirani gubitak kilograma

Volumetrics dijeta je više usredotočena na promjenu prehrambenih navika, a manje na nagli gubitak kila. Kako je krajnji cilj ostati sit, tj. napuniti što veći volumen želuca, a da se pri tome ne unosi puno energije, u ovoj dijeti daje se prednost namirnicama visoke nutritivne gustoće te manje energetske, s dosta tekućine.

"U prosjeku se unosi oko 1600 kcal na dan, što je deficitarno za 500 kcal od prepreka opće populacije te se može kontrolirano gubiti od 0,5 do 1,5 kilograma na tjedan" - objašnjava nutricionistica Ana Ilić iz Hrvatskog akademskog centra primijenjenog nutricionizma. No, zapravo je moguće da jedeš i više nego što si navikla, a opet se gube kilogrami.

7 pravila zdrave prehrane uz koje ćeš imati fenomenalnu liniju

U studiji u kojoj je koautorica bila Barbara Rolls ispitanici koji su jeli glavno jelo (makarone sa sirom), a četvrtinu obroka zamijenili su pireom od povrća, pojeli su 360 kalorija manje.

Prednosti

Volumetrics dijeta je dobro istražen i logičan pristup mršavljenju. Pravila su jednostavna i fleksibilna, a prehrana raznolika i uravnotežena. Dijeta obiluje svježim nutritivno vrijednim namirnicama, nije restriktivna i ne zahtijeva prevelika odricanja niti gladovanje.

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Kilogrami se gube postupno, u skladu s nutricionističkim preporukama, a ako se usvoje pravila kao dio životnog stila, velika je vjerojatnost očuvanja postignute linije. U istraživanju iz 2007. grupa žena na malo masnoj prehrani (s puno voća i povrća) izgubila je 6,6 kilograma u godinu dana, dok je druga grupa koja je unosila manje kalorija izgubila pet kilograma.

Mia Anočić Valentić otkriva kako je smršavjela 15 kilograma

Nedostaci

S obzirom na to da se u prve dvije skupine namirnica, koje se preporučuje jesti svaki dan, nalazi voće i povrće u kojem je pretežito zastupljena voda, mahunarke, smeđa riža te nemasno meso, kao i nemasno mlijeko i mliječni proizvodi, dugoročno ova dijeta može dovesti do smanjenog unosa masti i vitamina topivih u mastima, poput vitamina A, D, E i K.

Iako su prehrambena vlakna dobra za reguliranje probave, naglo povećanje njihova unosa može dovesti do pojave nadutosti, grčeva i plinova. Stoga kad se kreće na volumetrics dijetu potrebno je postupno uvoditi te namirnice te je potrebno osigurati adekvatnu količinu vode kako bi vlakna nesmetano prolazila.

Doručak 

Fritaja s mozzarellom 

Sastojci: luk ili poriluk, 4 jaja, pola tikvice ili četiri veća šampinjona, pola mozzarella sira

Priprema: Popirjaj luk ili poriluk pa dodaj tikvice ili šampinjone (možete i oboje). Jaja posebno smućkaj u zdjelici pa prelij preko povrća. Pred kraj pečenja prekrij ploškama mozzarelle i pusti da se otopi. Posluži uz zelenu salatu.

4 napitka koja gase žeđ i tope masne naslage s trbuha

Zobene palačinke (4 porcije) 

Sastojci: 1 1/4 šalice krupnijih zobenih pahuljica, 1 1/4 šalice obranog mlijeka (zamjena može biti pola mlaćenice i pola mlijeka), 1 veliko jaje, žlica maslinova ulja, šalica cjelovitog pšeničnog brašna, žličica praška za pecivo

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Priprema: U posudi pomiješaj zob s mlijekom i ostavi stajati pet minuta. Dodaj jaje i ulje, zatim pomiješaj. Dodaj suhe sastojke i miješaj dok se ne spoji. Izlij pola šeflje na dobro zagrijanu neprianjajuću tavu, pa oblikuj u okruglu palačinku i peci dok se ne zapeče s obje strane. Možeš dodati 1/2 šalice borovnica na tijesto prije pečenja. Prelij s jogurtom.  

Doručak ili međuobrok

Parfe u čaši (1 porcija)

Sastojci: 1/2 šalice cjelovitih žitarica, šalica zamrznutog manga ili nekog drugog voća, šalica malomasnog jogurta

Priprema: U staklenu čašu stavi sloj jogurta, pa žitarice i na kraju voće. Ponovi svaki sloj još jednom.  

Ručak

Pureća prsa s mahunama

Sastojci: 400 g fileta purećih prsa, dva krumpira, 300 grama mahuna, žlica octa, dvije žlice maslinova ulja, nekoliko listova salate

Priprema: Filete ispeci na naglo. Skuhaj krumpir u ljusci, a mahune u drugoj posudi. Kad je kuhano, krumpir nareži te sjedini i začini maslinovim uljem i octom. Ohladi.

Što ti trener Jennifer Lopez nikada ne bi dopustio da jedeš?

Večera

Juha od povrća i šparoga

Sastojci: žlica maslinova ulja, 4 režnja češnjaka, 2 šalice pileće juhe, 2 grančice timijana, 1 3/4 šalice svježeg špinata, šalica tanko narezane crvene paprike, 1/2 šalice zamrznutoga graška, šalica svježih šparoga, 1 1/2 šalica kuhane cjelozrnate penne tjestenine.

Priprema: Zagrij maslinovo ulje u dubokoj tavi na srednje jakoj vatri. Dodaj češnjak i pirjaj minutu. Zatim dodaj juhu i timijan. Smanji toplinu i kuhaj 10 minuta. Zatim dodaj špinat, papriku i grašak. Pokrij i kuhaj pet minuta. Šparoge pirjaj 2-4 minute pa ubaci unutra. Umiješaj tjesteninu i kuhaj još minutu.

Pogreške u prehrani koje usporavaju metabolizam

Salata od slanutka

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Sastojci: 3 šalice špinata, 1/4 šalice prepečenih gljiva, 1/3 šalice slanutka, 1/2 šalice kriški naranča, 2 žlice feta sira

Priprema: Sve sastojke pomiješaj i posluži uz krišku cjelozrnatog kruha.

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.