Psiha i seks Moje emocije
9522 prikaza

Poduzmi ovih 13 koraka i smanji anksioznost

Zima1
Thinkstock
1/1
Osobe koje pate od anksioznosti pretjerano brinu zbog svega, teško uspostavljaju odnose s ljudima i ne snalaze se u emotivnim vezama. Također su razdražljivi i muči ih stalno prisutan strah da će se nešto loše dogoditi te loša koncentracija. Anksiozne osobe dosta toga mogu i same učiniti kako bi olakšale tegobe i izborile se s ovim poremećajem.
  • Topla kupka - jedno je od najdjelotvornijih sredstava za ublažavanje anksioznosti, a njezin učinak pojačat će se ako se u vodu doda nekoliko kapi eteričnog ulja lavande.
  • Diši polako i duboko – sjedni, stavite jednu ruku preko trbuha i polako udišite tako da vam se trbuh podiže pod rukom ali da se ramena ne odižu. Zadržite dah 4-5 sekundi, zatim jako polako izdahnite. Postupak ponavljajte sve dok ne osjetite smirenje.
  • Popij šalicu toplog mlijeka prije spavanja - jer sadrži triptofan, aminokiselinu koja potiče proizvodnju serotonina – hormona dobrog raspoloženja.

Cimet-Mlijeko | Author: Foto: Thinkstock Foto: Thinkstock

  • Smanji unos napitaka koji sadrže visoki postotak kofeina (kava, čaj, Coca-Cola) - jer su istraživanja pokazala da su osobe koje pate od anksioznosti posebno osjetljive na ovu tvar. Također, izbjegavaj alkohol, unaoč tome što u početku ublažava anksioznost, jer kada ispari iz organizma, može pojačati osjećaj tjeskobe i napadaje panike.
  • Šeći najmanje pola sata dnevno - jer se na taj način potiče oslobađanje endorfina, kemijskih spojeva koji su odgovorni za dobro raspoloženje.
  • Svakodnevno uzimajte kompleks vitamina B - koji će pomoći organizmu da se izbori sa stresom i potaknuti proizvodnju serotonina.
  • Izbjegavajte masnu i konzerviranu hranu - a što češće konzumiraj namirnice bogate omega-3 masnim kiselinama koje čuvaju živčani sustav.
  • Upražnjavaj tehnike relakasacije - kao što su vizualizacija, meditacija i joga koje dokazano ublažavaju anksioznost.

Joga2 | Author:

  • Detaljno se informiraj o svojoj bolesti - i ne ustručavajte se posjetiti pshoterapeuta koji će otkriti što je njezin uzrok i odrediti odgovarajuću terapiju.
  • Potraži podršku obitelji, partnera i prijatelja - jer je to važan dio terapije anksioznosti.
  • Pokušaj što manje razmišljati o prošlosti i usredotočite se na sadašnjost - jer stalnim vraćanjem na prošle događaje samo produbljuješ anksioznost. Ako ne izađeš iz tog “začaranog kruga”, lako možeš upasti u depresiju.
  • Drži se propisane terapije - i ne prekidaj uzimanje lijekova bez odobrenja liječnika.
  • Druži se što više - i ne dozvoli da te brige odvoje od dragih ljudi.

Kako pobijediti zimsku depresiju?

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.