Dijeta Dijetni savjeti
37366 prikaza

Kako mršavjeti na točno određenim mjestima?

Salo1
Thinkstock
Čitateljica Ivona na visinu od 157 cm ima 52,5 kg, a najveći problem joj stvara višak naslaga na trbuhu i na leđima iznad bokova. Od nutricionista Nenada Bratkovića tražila je savjet o namirnicama s kojima bi ciljano skinula taj višak.

'Kolegici koja je imala problema s viškom na bedrima odnosno čitavim gornjim dijelom nogu, fitness trener odredio je režim prehrane koji uključuje određene namirnice. Slijedeći propisanu prehranu ona je izgubila naslage na željenim mjestima. Stoga me zanima koje bi ja namirnice trebala konzumirati kako bi ciljano skinula višak s trbuha i stražnjeg dijela tijela te može li se uopće prehranom riješiti taj problem', pita Ivona.

Odgovor nutricionista Nenada Bratkovića

Prije svega bih želio demistificirati nutricionistički mit kako postoji popis namirnica koje ''magično'' otapaju višak masnog tkiva. Drugi veliki mit jest da te namirnice, ili pak određeni program prehrane, selektivno ''topi'' masno tkivo samo na određenim, ciljanim i željenim područjima tijela. To je zavaravanje samog sebe i čisti gubitak energije.

Uz to, svatko od nas ima različitu konstituciju, mišićno tkivo, bazalne metabolizme i ostale parametre, tako da će program prehrane za tebe biti najbolje osmišljen ako je individualno prilagođenim tvojim fizičkim pokazateljima.

Aerobnim aktivnostima istopi višak masnih naslaga

Masno tkivo, prije svega, topi ciljani program fizičke aktivnosti koje će ti izraditi stručnjaci kineziolozi. Moje su smjernice, u tom smislu, da je potreban rad najvećih mišićnih skupina (nogu i ruku) kako bi se sagorjelo masno tkivo na mjestima gdje ga ima viška. Dakle, aerobna aktivnost - trčanje, plivanje, bicikl, veslanje, ciklotrenažni trening - doprinijet će učinkovitom programu mršavljenja.

Kako bi to postigla trebaš uskladiti prehranu, a hrana koja bi ti mogla pomoći u tome je zeleni (žuti ili bijeli) čaj umjesto kave, i to u količinama tri do četiri šalice dnevno, prije fizičke aktivnosti. Preporučam i dodatak prehrani u obliku čistog tekućeg L-karnitina (1500 mg) prije samog treninga.

Ako želiš istopiti masne naslage, zaboravi na namirnice bogate šećerima i škrobom (slatkiši, peciva, bijeli kruh i bijela riža, više serviranja krumpira dnevno), kao i voćne gazirane i negazirane sokove. Važan je i unos kvalitetnih proteina, poput onih iz ribe, piletine i puretine (bez kože) graha, leće, soje, zobi, te jogurta i posnih svježih sireva te sirutke.

Više puta dnevno jedi neoguljene jabuke, kao i vlaknasto povrće - brokulu, cvjetaču, kupus. Za eliminaciju celulita i masnih naslaga na bedrima koristi gorko povrće (artičoku, radič, rukolu, šparoge) kao i svježu rajčicu koja obiluje kalijem. Izbjegavaj i grožđe.

Služi se principima mediteranske prehrane, i rezultati neće izostati.

  • Default avatar - fitness girl
    fitnessgirl1 Utorak, 20.09.2011. u 09:16

    što se tiče cijelog članka....ne postoje namirnice koje skidaju višak samo s određenog dijela tijela....postoji zdrava prehrana i vježbanje koje dovode i tijelo i duh u odlično stanje........za početak...pokušajte ovako....za doručak kombinirajte DOBRE UGLJIKOHIDRATE (niski GI) i PROTEINTE ..npr(razeni kruh,zobene žitarice,razene zitarice,jaja,nemasno mlijeko i jogurt)...za medjuobrok možete ubaciti jabuku.....za ručak i večeru mozete jesti nemasno meso (piletinu,puretinu,lagana teletina,nemasna govedina,junetina) i dosta dosta salate......i da, nadjite za sebe 30-45 min...krećite se...šetajte...trčite...upišite fitness....aerobik....bilo što....samo se krećite....i vjerujte mi,ne samo da ćete izguniti višak...nego ćete se i učvrstiti i održati tijelo da više nikad ne dodje do toga da brinete zbog viška.... :)

  • Default avatar - fitness girl
    fitnessgirl1 Utorak, 20.09.2011. u 08:57

    GROŽĐE ima visoki GI (glikemijski indeks), što znači da ova namirnica uzrokuje brz i velik porast razine glukoze u krvi. Prisustvo glukoze u krvi uzrokuje produkciju inzulina, hormona koji pomaže da glukoza uđe u stanice u kojima se koristi kao izvor energije. Kada su trenutačne potrebe za glukozom u stanicama zadovoljene, suvišak glukoze skladišti se u jetri i mišićima za kasniju upotrebu. Popune li se i zalihe u jetri i mišićima, a glukoza je još uvijek prisutna u krvi, inzulin pomaže da se suvišna glukoza USKLADIŠTI KAO MAST. ........o glikemijskom indeksu možete više pročitati po netu....nadam se da sam barem malo pomogla....

  • Default avatar - xy xy
    labica Ponedjeljak, 12.09.2011. u 21:27

    možda je riječ o šećeru u grožđu, pa zbog toga?

Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.