Fitness Vježbe za mršavljenje
2394 prikaza

Zašto je dobro kombinirati različite terene za trčanje?

shutterstock
Trčanje nije samo skakutanje s jedne noge na drugu, već zdrava navika koja će ti promijeniti stil i način života na bolje. Ako si već odlučila primijeniti ovu fizičku aktivnost u svojoj svakodnevnici istraži i najpogodnije terene na kojima će ti tvoji zglobovi biti zahvalni.

Studija bolnice Frederiksberg u Kopenhagenu pokazala je da ljudi koji trče između 1 i 2,4 sata jednako raspoređenih u tri dana tjedno žive duže čak 4,1 godinu. Stoga donesi odluku, pokreni se i počni trčati već danas. Svakim prijeđenim kilometrom osjećat ćeš se sretnije i zadovoljnije.

Najbolje je kombinirati terene

Obrati pažnju na teren koji si izabrala kao svoju dnevnu rutu. Naime, različite podloge po kojima trčiš imaju drugačiji utjecaj na tvoja stopala. Način na koji se krećeš utječe na mišiće i zglobove u tvojem tijelu. Biomehanika trčanja mijenja se u skladu s tim da li je podloga čvrsta ili mekana, vodoravna ili iskošena.

Najbolja podloga bi bila Savski nasip, može i Maksimir kada pričamo generalno o Zagrebu, ali to može biti svugdje jer parkova i nasipa ima u cijeloj Hrvatskoj. Nešto tipa makadam, da nije ni premekano ni pretvrdo, jer i premekane stvari isto nisu dobre, rekao je Dragan Janković, osnivač atletskog kluba "Sljeme". Mijenjanjem stilova i podloga pravilno ćeš utrošiti energiju i zdravo potrošiti suvišne kalorije.

Mekane podloge

Zelene šumske površine će ti osim rekreacije pružiti i divno vrijeme u prirodi gdje ćeš se udisanjem svježeg zraka nakon treninga osjećati još bolje. Upravo su trava, zemlja i pijesak neravnomjerne površine koje će na tvome tijelu pokrenuti čitav niz mišića, zglobova i tetiva, a trening će biti izazovniji i sveobuhvatniji. Ako odgovorno mijenjaš rute i teren po kojima trčiš, bilo bi dobro u svojem ormaru imati i nekoliko pari tenisica. Sportska obuća na mekoj podlozi zahtijeva stabilnost koja će štititi nogu od klizanja, odnosno uganuća. Prirodne podloge smanjuju pritisak na tvoje zglobove.

 | Author: shutterstock shutterstock

Tvrde podloge

Beton i asfalt smatraju se najtvrđim površinama koje će svakodnevnim prakticiranjem uzrokovati sve češću bol tvojih stopala i koljena. Ovakve staze bilo bi poželjno izbjegavati ili barem ne koristiti često. Suviše tvrd doskok može biti toliko jak da je u stanju razbiti krvne stanice i tako smanjiti dotok kisika koji krv provodi do organa. Također, tvrda podloga kod trkača pojačava mogućnost od sindroma trkačke potkoljenice. Trčiš li ipak povremeno po ovakvoj podlozi, uložak tenisice trebao bi biti mekši, odnosno imati zračne jastuke. Što je teren tvrđi, to bi peta tenisice trebala biti viša i elastičnija.

Koji god teren preferirali, trener Janković naglašava važnost raznovrsnih terena za trčanje. Treba uključiti što više raznih podloga tako da postignemo opću pripremljenost na sve. Recimo da je dobra i traka za trčanje. Prije je traka u teretani služila isključivo za zagrijavanje za druge sprave, ali danas se smatra super sredstvom za kišno i hladno razdoblje, objašnjava nam ovaj dugogodišnji zaljubljenik u trčanje. Treba mijenjati podloge, malo ceste, malo nasipa, odnosno zemljane podloge, malo trake i to je najbolja kombinacija, zaključuje trener Janković.

 | Author: shutterstock shutterstock

Najljepša mjesta za trčanje u Lijepoj našoj

Ako ti je malo teže pokrenuti se i odraditi trening, zapakiraj to kao izlet u prirodu. Trčanje u nekim od najljepših krajolika Hrvatske sigurno će biti odlična motivacija.

  • Maksimir - u zelenoj oazi Zagreba možeš odabrati između sedam staza različitih dužina, od 1 do 6 kilometara. Najduža počinje kod glavnog ulaza, trčiš uz prvo maksimirsko jezero prema Vidikovcu, zatim uz treće jezero pa natrag do glavnog ulaza. Cijela trkačka ruta nasipana je šljunkom.
  • Park prirode Papuk - najljepša planina Slavonije idealno je mjesto za sve planinske trkače. Početak trkačke rute najčešće je Planinarski dom Jankovac od kojeg možeš "potegnuti" rutu dužu od 10 kilometara. U Park šumi prevladava krški teren koji je dosta netipičan za to područje. Staze koje prolaze kroz gustu šumu su zahtjevne i orijentacijski i fizički, ali zelenilo i čist zrak su ono zbog čega se lako odlučiti utrošiti svoju energiju upravo tamo.
  • Marjan - iako su staze na ovoj splitskoj planini betonirane, teško se odolijeva pogledu na cijeli grad i more stoga nema dana kada ova ruta nije krcata raznim profilima trkača, od rekreativaca pa do ozbiljnijih priprema za ultramaraton.
  • Medulin - poznata destinacija za pripreme sportaša. Na raspolaganju ti je 14 kilometara prirodnih i jedna kružna atletska staza. Mediteranska klima i vegetacija odličan su izbor ako si se odlučila maknuti s vrućeg asfalta i užurbane svakodnevnice.
  • Drava - trčanje uz rijeku Dravu u Osijeku pružat će ti osjećaj smirenosti i opuštenosti. Zbog pogleda na prirodno okruženje Drave, parkove i povijesne znamenitosti Osijeka, svaki fizički napor činit će ti se lakšim. Cijeli krug, s jedne obale Drave na drugu, preko dvaju mostova, iznosi oko 3,5 kilometra.

 | Author:

Pokušaj kombinirati nekoliko ruta i podloga za trčanje da spriječiš eventualne bolove. Svakodnevno trčanje promijenit će ti način života, a svoju zdravu aktivnost možeš započeti uključivanjem u izazov "PoKRENI- pokloni svoje kilometre". Trkači su dosad pretrčali preko 100.000 kilometara za djecu rođenu sa srčanim manama, a GRAWE će kilometre pretvoriti u donaciju udruzi Veliko srce Malom srcu u iznosu od 50.000 kuna. Podrška oboljeloj djeci nastavlja se i dalje, a ti svoje trkačke sposobnosti i veliko srce možeš pokazati već 26. kolovoza na GRAWE noćnom maratonu

 | Author: Zdrava Krava Zdrava Krava

 

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.