Fitness Blic vježbe
14846 prikaza

Moj život bez grudnjaka plus vježbe za podizanje grudi

Luka Stanzl/PIXSELL
1/1
Listopad se bliži kraju, a upravo je on posvećen borbi protiv raka dojke. Pored uobičajenih pregleda na koje bi trebala redovito ići kako bi smanjila rizik od ovog karcinoma, daj šansu i životu bez grudnjaka, koji je moguć uz redovito vježbanje.

Mjesec borbe protiv raka dojke

Listopad je, u cijelome svijetu, posvećen (pojačanom) dizanju svijesti o riziku od obolijevanja raka dojke. Nadamo se da se redovito provjeravaš bez obzira na doba godine, jer se, prema podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, više od 90 posto bolesnica s rakom dojke može izliječiti ako se dijagnoza bolesti postavi u ranom stadiju, a to je načešća vrsta raka kod Hrvatica. 

Tumor dojke Jedan simptom koji može upućivati na tumor dojke Zdravlje

Rizični čimbenici

Rak dojke se najčešće javlja u dobi iznad 50 godina, ali se može javiti i u mladih žena. 

Ono na što bi posebno trebala pripaziti su i simptomi raka dojke koji uključuju čvor u dojci, iscjedak iz dojke, promjene na koži dojke, uvučena bradavica, crvenilo, otok dojke te povećani limfni čvorovi ispod pazuha.

Samopregledi, mamografija i ultrazvučni pregled načini su kojima si možeš pomoći. 

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Pored pregleda postoje i brojne metode kojima možeš održati zdravlje grudi, a to je vježbanjem i izbacivanjem grudnjaka iz svog dnevnog outfita.

Pitanje uzrokuju li grudnjaci sa žicama i košaricama uistinu rak problem je kojim se još bave stručnjaci. No, jedno je sigurno - takvi grudnjaci svakako nisu dobri za zdravlje tvojih grudi.

Ako si jedna od onih koja prvo što napravi kada dođe doma je da izvuče grudnjak ispod košulje i katapultira ga ravno u neki kut sobe, probaj ga jednostavno - ne nositi. 

ženske grudi 85 posto žena nosi pogrešni grudnjak i druge činjenice o grudima koje nisi znala Zdravlje

Postoji li život bez grudnjaka?

Prema nekim istraživanjima, ako se grudnjak nosi 12 sati na dan rizik je 21 puta veći da dobiješ rak. Bila to istina ili ne, razlog ovom vjerovanju vjerojatno leži u činjenici da stegnuti grudnjaci, pogotovo push - up, stalno pritišću limfne žile i blokiraju protok limfe. Također bi uzrok tome mogla biti i promjena elektromagnetskog polja jer je većina grudnjaka napravljena od sintetskih materijala.

Zato prvi korak u zdravlju tvojih grudi jesu pamučni topići i grudnjaci koji nemaju žica niti košarica i ne stvaraju ti pritisak na tijelo.

Još jedan dokaz štetnosti grudnjaka leži i u zanimljivosti da Japanke manje nose grudnjake jer su im i grudi manje, a upravo u Japanu najmanje je slučaja raka dojke.

Kako i zašto sam odbacila sve grudnjake 

Osobno mogu odgovoriti na ovo pitanje da 'da, postoji život bez grudnjaka'. Nikada ih nisam voljela nositi; za vrijeme tinejdžerstva sam ih nosila zbog kompleksa malih grudi, mislila sam kako ću izgledati privlačnije i 'bujnije' s njima, ali što sam postajala starija, zavoljela sam svoje grudi, postala sam ponosna na svoje tijelo i odlučila iskoristiti sve beneficije koje idu s njima, a jedna od njih je i - nenošenje grudnjaka.

Nakon 2 godine bez žica i košarica, ali i redovitog (ne i pretjeranog) vježbanja, primijetila sam da su mi se grudi oblikovale same od sebe, a jedino što sam koristila od potpore bio je sportski topić za vježbanje, i to za kardio treninge, dok sam vježbe snage mogla nakon nekog vremena i bez njega.

Primijetila sam i da su se prirodno približile jedna prema drugoj, poput efekta koji pokušava postići push - upa grudnjak, a zanimljivo da kada sam ga uistinu i nosila, bile opuštenije i više razmaknute radeći (meni) neprivlačnu prazninu na sredini prsa.  

grudnjak Kako odabrati idealan grudnjak za trening ovisno o veličini grudi? Fitness

Za druge situacije koristila sam specijalne naljepnice za bradavice (mogu se kupiti bilo gdje i ima ih svakakvih vrsta, od papirnatih do silikonskih), koje ih čuvaju od hladnoće i 'stavljana ljudi na nišan' vlastitim grudima svaki put kada zapuhne neki vjetrić.

Ovo mi je omogućilo slobodno ljeto bez straha i kalkuliranja koliko će se nešto vidjeti ili neće, a i u drugim mjesecima u kombiniranju odjevnih kombinacija i razmišljanja hoće li mi se grudnjak nazirati zbog naramenica ili dekoltea ili previše ispupčenih košarica, koje često ne prate oblik grudi i izgledaju neprirodno uzimajući u obzir različite tjelesne građe. 

Ljepota je u različitosti

Razumijem da moja veličina od 75B i ne zahtijeva neku pretjeranu potporu; kada spominjem one beneficije shvaćam da žene sa C ili većom košaricom i ne mogu samo tako lagodno skakutati preko vijače sa svim svojim ponosom bez ikakve potpore, no i za njih postoji način kako izbjeći bolne, ili bar neudobne oblike potpore. 

Mir-Uspr_1 Za kardio trening preporučuje se nošenje dvostrukih sportskih grudnjaka Savjeti za vježbanje s velikim grudima Fitness

Moram napomenuti da ovo nije inicijativa protiv grudnjaka, nego ona ZA tvoje grudi. Pogotovo ako možeš bez njega. Svatko je lijep i 'obdaren' na svoj način. Tu su ulogu imali geni, a i sreća, te se individualne perspektive o njima nadaleko razlikuju. 

Svakome je lijepa određena veličina i oblik grudi, a tvoje su savršene kakve god da jesu, jer ih je priroda napravila prema tebi i tvojoj građi tijela. Taj oblik ne možeš postići niti jednim grudnjakom ili operacijom. Bile one velike ili male, 'ušuškaj' ih na njima najdraži način, bez žica ili bilo čega što ih pritišće. 

Jedan od ayurvedskih savjeta za grudi napominje kako se treba posvetiti pozornost odabiru rublja - pri tome se ne misli samo na odabir i korištenje prirodnih materijala iako, naravno, i to je iznimno bitno.

"Ovdje želim istaknuti pitanje udobnosti odnosno sprečavanja agresije na vlastito tijelo. Odbaci sve što te iritira, bode i steže. Obrati posebnu pozornost na veličinu košarica, odbaci žičane umetke te pripazi na ispodpazušno područje jer je i ono bitno po zdravlje dojki. Ako te pritišće i sputava, to ne sprečava samo normalnu cirkulaciju, zapamti i limfa i limfni sustav su također bitni." - upozorava Senka Kušer Mijić, ayurvedski terapeut.

Push - up efekt bez grudnjaka

Pored ovoga svega, vježbe, i to njih par dnevno ili čak tjedno, mogu imati trajan efekt na tvoje grudi i održati ih lijepima, privlačnima i podignutima kroz sve faze tvog života. 

Koje su idealne i kako ih pravilno izvoditi, pitali smo stručnjakinju, Ninu Šuprinu iz XXL teretane

"Vježbe su uglavnom sve progresivne jer koristimo više mišićnih skupina u isto vrijeme kako bi nam bio veći izazov. Primarno ćemo odraditi vježbe za prsa u kojima ćemo uključiti i guzu, stražnju ložu, trbuh i leđa." - opisuje Nina. 

1. Izdržaj u iskoraku + prsa

Stanemo se u iskorak, koljeno prednje noge je točno iznad gležnja, stabilna pozicija kralježnice, leđa u uspravnom položaju, stisnut trbuh. Raširimo ruke u širini ramena, izdahom spajamo bučice ispred tijela, udahom vraćamo u početnu poziciju.

 | Author: Luka Stanzl/PIXSELL Luka Stanzl/PIXSELL
 | Author: Luka Stanzl/PIXSELL Luka Stanzl/PIXSELL

2. Primicanje laktova u uspravnom položaju

Stanemo se stopalima u širini kukova, zdjelicu blago podvučemo pod sebe kako leđa u donjem dijelu ne bi uvijali, stisnut trbuh. Ruke pod pravi kut, laktovi u visini ramena, izdahom primičemo laktove i bućice ispred tijela, udahom vraćamo u početnu poziciju.

 | Author: Luka Stanzl/PIXSELL Luka Stanzl/PIXSELL
 | Author: Luka Stanzl/PIXSELL Luka Stanzl/PIXSELL

3. Sklek

Postavimo se na koljena i dlanove, zdjelicu podvučemo pod sebe, ispružimo nogu u produžetku s tijelom, stisnuti guzu i zadnju ložu, bez opuštanja udahom spuštamo tijelo u sklek, sva težina tijela na ruke, udahom vraćamo u početnu poziciju.

 | Author: Luka Stanzl/PIXSELL Luka Stanzl/PIXSELL
 | Author: Luka Stanzl/PIXSELL Luka Stanzl/PIXSELL

4. Prsa + podizanje guze

Legnemo na leđa, savijemo noge u koljenima, postavimo stopala i koljena u širini kukova, raširimo ruke u širini ramena. Izdahom podižemo guzu i ruke u isto vrijeme, udahom vraćamo nazad. Za dodatan otpor u ovoj i sljedećoj vježbi uzmi utege u ruke.

 | Author: Luka Stanzl/PIXSELL Luka Stanzl/PIXSELL
 | Author: Luka Stanzl/PIXSELL Luka Stanzl/PIXSELL

5. Prsa + trbušnjaci

Legnemo na leđa, savijemo noge u koljenima, postavimo stopala i koljena u širini kukova, ruke pod pravi kut, laktovi u širini ramena. Izdahom se podižemo do pola leđa, ruke ispružamo iznad sebe, udahom se vraćamo nazad.

 | Author: Luka Stanzl/PIXSELL Luka Stanzl/PIXSELL
 | Author: Luka Stanzl/PIXSELL Luka Stanzl/PIXSELL

rak dojke, limun Viralna fotografija s limunima koja pomaže ženama otkriti rak dojke Zdravlje
Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.