Hrana ZK analizira
1443 prikaza

Naše blogerice otkrivaju svjetske trendove u zdravoj prehrani

Guliver/Shutterstock
1/1
Blogerice Zdrave Krave Gracia Petek Kiwi go crazy i Vinka Tresić @veganica_hr otkrivaju koji su najnoviji trendovi u zdravoj prehrani. Koja sladila se koriste, koje gljive i alge imaju posebna svojstva, koje su masnoće dobre i još puno toga.

Gracia Petek autorica bloga Kiwi go crazy kaže a je morala dobro promisliti kada je dobila ovo pitanje jer većinu namirnica koje ona već duže upotrebljava je trend ili tek trend u nastajanju.

U trendu su razne superfood namirnice te gljive, ali i potenciranje unosa sve više namirnica biljnog podrijetla

"Kao prvo svakako bih spomenula superfood namirnice. Neke poput chia sjemenki su postale već više od trenda i uklopile se u svakodnevni život gotovo pa svih kućanstava, no neke druge još čekaju svoj dolazak na velika vrata, što ne znači da među food blogerima nisu već veliki hit. Prije svega tu su biljni prahovi iznimnih nutritivnih svojstava, još ljepših boja i okusa kao što su matcha, plava i zelena spirulina, hibiskus, roza pitaja.

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Ovi prahovi se koriste kao prirodne boje za pripremu jela te očekujem da će naći svoje mjesto i u visokoj gastronomiji. Tu valja spomenuti i gljive poput chaga, reishi, Cordyceps koje su već hit među nama ljubiteljima zdravog i cjelovitog načina života osim iznimnih svojstava za zdravlje imaju i neke nove još neotkrivene okuse", tumači Petek.

veganske knedle Knedle sa šljivama u zdravijem ruhu Hrana pizza zdrava Recept za najbolji veganski sir i hrskavo tijesto za pizzu gotovo za čas Hrana

Blogerica kaže da je veseli što su ljudi sve više osviješteni koliko je važno biljnu hranu uvesti u svakodnevnu prehranu. "Sve je više pokreta koji promoviraju jedan dan bez jedenja mesa kao i njihovih sljedbenika", kaže Petek i objašnjava zašto je to dobro:

"Kao prvo na našem tanjuru bi se svakodnevno trebalo nalaziti više od 75 posto namirnica biljnog podrijetla za uravnoteženu ishranu. Kao drugo ishrana temeljena prvenstveno na bilju uvelike smanjuje obolijevanje od bolesti današnjeg doba – pretilosti, kardiovaskularnih bolesti te drugih kroničnih i malignih bolesti. Kao treće, a ne manje važno jedenjem manjih količina mesa smanjuje se zagađenje okoliša."

Nitko tko se iskreno bavi zdravom hranom ne zaboravlja na ekologiju

Petek ističe da osim upotrebe određenih namirnica pobornici zdrave prehrane ne zaboravljaju niti na ekološku svjesnost  počevši od korištenja platnenih vrećica za nabavku namirnica pa do slamčica napravljenih od slame za konzumaciju pića. "Počela je i proizvodnja biorazgradivih tanjura te bešteka od otpadnih tvari prilikom proizvodnje raznih žitarica te su takvi pribori za jelo često i jestivi te kao takvi 100 posto iskoristivi. Nije li to divno? Tu je i sve veća potreba za namirnicama iz organskog ili vlastitog uzgoja. Kod kupovine takvih namirnica one se mogu iskoristiti 100 posto. Primjerice ne bacam niti jedan dio povrća. Ne gulim svoje povrće, već ga četkam prirodnom četkom, ostaci nakon rezanja povrća služe mi za izradu temeljca. Ljuske od kokosovog oraha služe mi kao zdjelice za serviranje hrane. Tako da je svakako trend iskoristiti cijeli dio biljke i taj trend ulazi na velika vrata i u visoku gastronomiju", zaključila je autorica bloga Kiwi go crazy.

5 najznačajnija trendova s društvenih mreža

Vinka Tresić, autorica bloga veganica i instagram profila @veganica_hr izdvojila je nekoliko svjetskih trendova u zdravoj prehrani o kojima se informira putem interneta i društvenih mreža za koje smatra da su u posljednjih nekoliko godina bili najpopularniji:

Zdrave masti - sve više se govori da masti nisu loše samo trebamo birati zdrave masti poput kokosovog, konopljinog, lanenog ulja i avokada. Ljudi su prepoznali da ljudskom organizmu trebaju masti kako bi mogao normalno funkcionirati te da ima zdravih masnoća koje ne treba izbjegavati.

Zeleni kašasti sokovi - prepoznaje se važnost zelenog lisnatog povrća u kombinaciji s miksanim voćem. Tako se u organizam unose vrijedni vitamini, minerali i klorofil, koje inače ne bi unijeli u organizam da ih žvačemo.

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Zdraviji šećeri- sve više se koriste različita sladila, poput stevije, agavinog sirupa, a noviji je trend šećer od breze (ksilitol) te šećer kokosove trske. S tim novim šećerima može se uživati u slasticama, ali bez grižnje savjesti.

Veganska prehrana - ljudi postaju svjesni da je industrijski prerađeno meso kancerogeno, životinje se hrane raznim antibioticima i drugim lijekovima koje onda mi unosimo u svoj organizam i tako nastaju razne bolesti.

Vegeterijanski burger Otkrivamo ti recept za prefine Vege burgere! Hrana Post jednom tjedno Post pomaže zdravlju srca i krvnih žila: Kako pravilno postiti Hrana

Post - u određenim periodima u danu ili jedan dan u tjednu se ne jede i ne pije ništa osim vode i čaja bez dodataka kako bismo tijelu dozvolili da pravilno probavi hranu koju smo konzumirali. Ljudi su svjesni da konzumiraju prevelike količine hrane i malo se kreću te da tijelu treba odmor i vrijeme da svu hranu uspije probaviti.

Ako misliš da se u tebi ili oko tebe krije prava gastro zvijezda, prijavi sebe ili frendove na naš nagradni natječaj i dokaži da si najbolji foodie bloger regije! Ili nas barem followaj - ima super fotki i recepata :)
Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.