Hrana ZK analizira
8756 prikaza

Razlozi zašto je juha od kostiju toliko dobra za zdravlje i zašto je trebaš skuhati odmah

Guliver/Shutterstock
1/1
Juha od kostiju u posljednje vrijeme je postala vrlo popularna, a razlog tome je što postoje vjerovanja da pruža mnogo blagodati za zdravlje.Dobra stara juha od kostiju i danas se priprema na isti način kako su ju pripremale i naše bake – višesatnim krčkanjem na laganoj vatri.

Ovu juhu možeš pripremiti od bilo koje vrste kostiju – telećih, svinjskih, goveđih, janjećih, pilećih ili purećih, pa čak i ribljih kostiju. Također, juha od kostiju može poslužiti kao izvrstan temeljac za variva, umake ili rižota. Priprema juhe od kostiju je vrlo jednostavna – sve što ti treba je veliki lonac, voda, kosti i malo octa.

Klikni za dijetu čarobnom juhom!

Sastojci:

  • kosti, oko 2 kilograma

  • hladna voda, 4 litre

  • jabučni ocat, 2 žlice

  • sol

  • svježe mljeveni papar

Priprema:

Sve sastojke dodaj u veliki lonac i kuhaj do vrenja. Zatim smanji vatru i ostavi da polagano krčka 3 do 6 sati. Što se duže kuha, to će juha imati bolji okus i biti hranjivija. Dodatak octa u juhu je vrlo važan korak jer ocat pomaže da se iz kosti izvuče što više vrijednih nutrijenata. Kako bi obogatila okus, u juhu možeš dodati povrće i začinsko bilje, a najčešće se dodaju luk, češnjak, peršin, celer, mrkva, peršin i timijan. U nastavku ti donosimo razloge zašto je juha od kostiju toliko dobra za zdravlje.

Soda bikarbona kao kozmetički pomagač broj 1!

Sadrži važne vitamine i minerale

U principu, juha od kostiju je vrlo hranjiva, a udio nutrijenata u juhi ovisi o sastojcima koje koristiš u njenoj pripremi. Primjerice, svinjske ili goveđe kosti bogate su kalcijem, magnezijem, kalijem, fosforom i drugim elementima u tragovima važnima za izgradnju snažnih kostiju. Riblje kosti pak sadrže jod koji je esencijalan za zdravlje štitnjače i metabolizam. Osim toga, kosti sadrže protein kolagen koji se kuhanjem pretvara u želatinu, a koja sadrži nekoliko važnih aminokiselina.

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Dobra je za tvoj probavni sustav

Dokazano je da želatina iz juhe može pomoći u zdravlju probavnog sustava jer veže vodu i na taj način pomaže da probavljena hrana lakše prolazi kroz crijeva. Osim toga, želatina sadrži glutamin, aminokiselinu za koju su istraživanja pokazala da može pomoći u održanju funkcije sluznice crijeva, što je posebno važno za osobe koje boluju od upalnih bolesti crijeva ili sindroma propusnog crijeva.

Juha_13 | Author: Foto: Shutterstock Foto: Shutterstock

Poboljšava zdravlje zglobova

Kolagen je glavni protein koji nalazimo u kostima, tetivama i ligamentima. Tijekom kuhanja, kolagen se raspada i nastaje želatina koja sadržava aminokiseline važne za zdravlja zglobova. Neke od njih su prolin i glicin koje naše tijelo koristi za izgradnju tetiva i ligamenata. Također, juha od kostiju sadrži i glukozamin te kondroitin za koje brojna istraživanja dokazuju da mogu smanjiti bol u zglobovima, ali i ublažiti simptome osteoartritisa.

Pomaže u mršavljenju

Želatina iz juhe doprinosi osjećaju sitosti tako da redovita konzumacija juhe može pomoći u smanjenju unosa kalorija i mršavljenju.

Poboljšava san i funkciju mozga

Aminokiselina glicin, koju nalazimo u juhi, može poboljšati san i pomoći da se opustiš. Naime, rezultati jednog istraživanja pokazali su kako je uzimanje glicina prije spavanja značajno poboljšalo kvalitetu sna kod osoba koje su imale problema sa spavanjem. Uzimanje glicina pomoglo je ispitanicima da brže utonu u san, bolje spavaju te da se manje bude tijekom noći. Ovo istraživanje je također pokazalo da glicin smanjuje pospanost tijekom dana te da poboljšava mentalnu funkciju i memoriju.

Đumbirova voda za mršavljenje!

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.