Zdravlje Prirodno liječenje
35588 prikaza

Nutricionist otkriva: Je li magnezijev klorid doista toliko čudesan koliko se priča?

Guliver/Shutterstock
1/1
Nenad Bratković, magistar nutricionizma sveučilišni magistar fitofarmacije i dijetoterapije otkrio nam je neke od benefita magnezijevog klorida te je istaknuo da postoje brojne neprovjerene i nepouzdane informacije koje treba uzeti u obzir.

Magnezijev klorid jedan je od oblika magnezijevih spojeva. Magnezij se u prirodi pojavljuje u brojnim organskim i anorganskim oblicima. Magnezijev klorid, za razliku od drugih magnezijevih spojeva ima visoku razinu apsorpcije dok, primjerice, magnezijev oksid ima nisku. Dva su načina primjene magnezijevog klorida: oralna (prehrambena) i lokalna. Kristali magnezijevog klorida koji se oralno konzumiraju mogu ojačati organizam, dok se za lokalnu upotrebu mogu koristiti u obliku otopine.

Magnezijevo ulje, tekući magnezij, magnezijev sprej - sva imena se odnose na koncentriranu otopinu magnezijevog klorida koja se primjenjuje na koži.

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Iskustva oralne konzumacije magnezijevog klorida koja možeš pronaći na internetu su većinom pozitivna. Otopina kristala magnezijevog klorida i vode najčešće se pije ujutro na prazan želudac a svakodnevna konzumacija, prema svjednočanstvima korisnika, može utjecati na poboljšanje probave, povećanje energije, bolje raspoloženje, ten te zdravlje kose i noktiju. Dakako, rezultati ovise o zdravstenom i fizičkom stanju te starosti osobe. Način pripreme i dozu koju najčešće možeš pronaći je sljedeća:

Način pripreme

  • zakuhaj litru vode i ostaviti da se ohladi 
  • u staklenu bocu naspi 33 grama magnezijeva klorida i prelij ohlađenom prokuhanom vodom
  • promiješaj
  • mješavina se ne mora čuvati u hladnjaku

Dnevne doza za osobe:

  • od 10 do 50 godina: pola male kavene šalice ujutro
  • od 51 do 70 godina: jednu kavenu šalicu ujutro
  • od 71 i više: jedna kavena šalica ujutro i jedna navečer
Bademi bademi magnezij Magnezij se nalazi u bademima koji imaju blagotvorne učinke i na mršavljenje Hrana
Potražili smo stručno mišljenje o djelovanju magnezijevog klorida. Nutricionist Nenad Bratković daje odgovore na pitanja:

ZK: Smatrate li da oralna konzumacija kristala magnezijevog klorida,u kombinaciji s vodom, može imati benefite za ljudsko zdravlje? Ukoliko da, koji su?

Magnezijev klorid je jedan od oblika unosa magnezija, s odgovarajućim biološkim svojstvima koji se razlikuju od ostalih oblika magnezija: magnezijevog-citrata, -bisglicinata, -treonata, -laktata ili oksida s kojim ima određene sličnosti. Gastrointestinalne smetnje s magnezijevim kloridom mogu biti jednako česte kao i s magnezijevim oksidom, zbog slabije apsorpcije.

pms Uradi sama: Ulje s magnezijem protiv menstrualnih grčeva Zdravlje

Studije s magnezijevim kloridom pokazale su da je on jedan od korisnih (ne i superiornih) oblika magnezija. Koristi mogu biti: bolji kardiovaskularni status (primarno uravnoteženje krvnog tlaka), bolja tolerancija glukoze i inzulinska osjetljivost, pa onda i blago do umjereno antidepresivno djelovanje, kao i bolji metabolički status. Svi ovi potencijalni benefiti u ovisnosti su o zdravstvenom statusu osoba, kao i u činjenicu da li je osoba deficijentna s magnezijem (hipomagnezija) ili ne, što su i pokazale studije.

ZK: Pomaže li magnezijev klorid u dekalcifikaciji tkiva?

Pokazano je, doduše in vitro studijama, da magnezij u obliku magnezijevog klorida potiče osteogenezu. No, potrebno je više studija, prije svega onih kliničkih koje bi dalje pouzdanije dokaze u ovoj primjeni.

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

ZK: Može li i kako magnezijev klorid naštetiti organizmu?

Više, ne znači i manje. U vrijeme ludila oko prehrane i suplementacije, uvijek to treba istaći. Naročito kada se prenose alternativne informacije koje nisu uvijek posve temeljene na dokazima. Isto vrijedi i za magnezij. Magnezij je vrlo važan nutrijent, mineralna tvar, no ima svoje biokemijsko okruženje, a i dozu koja se preporučuje. Primarno ga trebamo unositi hranom, a suplementacijom do doze od 400 mg. Primarni simptomi prekomjernog unosa je dijareja (proljev).

Najviše magnezija pronaći ćeš u špinatu, sjemenkama bundeve, suncokreta i sezama Saznaj koje su posljedice nedostatka magnezija u tijelu Zdravlje

ZK: Smatrate li da magnezijev klorid djeluje antimikrobno i antikancerogeno?

Ponovno, ne govorimo o superiornosti magnezijevog klorida, već o magneziju koji ima u ovom
kontekstu vrlo važnu ulogu u signalnim unutarstaničnim procesima imunosnog sustava gdje služi kao sekundarni glasnik. Magnezij je uistinu vrlo važan u mnogim metaboličkim, pa i u imunosnim procesima. Sve ostalo - uzdizanje na razinu (izrazitog i/li isključivog) antikancerogenog i antimikrobnog djelovanja bilo bi pretenciozno senzacionalistički i znanstveno, dokazima neopravdano.

Magnezij i kalcij u borbi protiv starenja Dnevna količina magnezija i kalcija potrebna za zdrav i dug život Zdravlje

 

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.