Dijeta Dijetni savjeti
5309 prikaza

7 faktora o kojima ovisi tjelesna težina

Debljina_Vaganje
Thinkstock
1/1
Debljaš li se ili mršaviš brzo ili sporo, imaš li problema s viškom masnoće u krvi ili povišen šećer, ovisi o tome kako se hraniš i koliko vježbaš (na to možeš utjecati), ali i o genetskom nasljeđu. Kad je fizički izgled u pitanju postoje promjenljivi i nepromjenljivi faktori, pa krenimo redom.

Nasljeđe - fizičke osobine koje nasljeđujemo od svojih roditelja igraju veliku ulogu u tome kakve ćemo biti građe, pa tako i visine te težine. Iako do određene mjere svi možemo kontrolirati svoj metabolizam, nikad nije u potpunosti moguće pobijediti prirodu.

Pouzdano se može znati imaš li gen za pretilost

Tjelesna građa - sigurno često čuješ da je neka osoba jače tjelesne građe, odnosno da ima velike ili teške kosti. U suštini radi se o osobama koje imaju veću i jaču koštanu masu, a to često i podrazumijeva veću tjelesnu težinu u odnosu na osobe slabije i nježnije koštane mase. Zbog toga neke osobe iste visine i težine ne izgledaju jednako debelo ili mršavo.

Izračunaj svoj BMI

Sve je predodređeno - prema određenim teorijama, svaka osoba ima već rođenjem predodređeno koliku će količinu masti sadržavati njen organizam. Kako organizam kontrolira količine pohranjene masnoće, još uvijek nije do kraja sigurno, a vjerojatno je usko povezano s hipotalamusom koji se nalazi u mozgu, jer se pretpostavlja da je upravo tu lokacija mjesta za regulaciju masnoća u organizmu. Naime, hipotalamus nadgleda i prati razinu masnoća u organizmu, a zadatak mu je da regulira njihov nivo, pa prema tome i regulaciju apetita s fizičkom aktivnošću, te naravno potrošnju i nakupljanje zalihe masnoća.

Trbuh_17 | Author: Foto: Thinkstock Foto: Thinkstock

Godine i stil života - svakih 10 godina naš metabolizam uspori za 10 posto, računajući od 25. godine života. Iako možda ovo usporavanje može biti povezano sa starenjem, usporavanje metabolizma može biti povezano i s promjenom stila života. Mlađe osobe češće su mnogo aktivnije fizički nego starije osobe, što podrazumijeva i veličinu mišićne mase. Naime, mišići su aktivno tkivo koje se razvija, raste, troši i obnavlja, za što je potrebna energija. Masno tkivo nije aktivno tkivo, ono je samo skladište koje se počinje prazniti povećanom tjelesnom aktivnošću i smanjenjem unosa kalorija. Redovitom tjelovježbom kojom se povećava mišićna masa i pravilnom prehranom, smanjivati će se zalihe masnoće.

Kolaci-Hrana-Slatko-Ceznja-Uzitak | Author: Thinkstock Thinkstock

Prehrana - sama kultura prehrane, pa tako i osobne navike svakog čovjeka uvelike određuju težinu same osobe. Tu najveći utjecaj ima obitelji, odnosno način pripreme hrane, pa tako i očekivana količina konzumacije te hrane. Naravno, ako obitelj ima naviku jesti masniju hranu, punu zasićenih masnoća, šećera i slično, velika je mogućnost da će ti pojedinci imati veću težinu. Tu utječe i količina i sastav međuobroka, što i koliko se jede za posebne prilike. Na količinu pojedene hrane utječe i koliko brzo netko ima naviku jesti. Oni koji brže jedu, mogu najčešće mnogo više pojesti nego osobe koje jedu sporo. U principu, ako iz svoje prehrane izbacite 500 kalorija dnevno, svakog mjeseca ćete izgubiti pola kilograma do kilogram, što znači da redovitim vježbanjem i pravilnom prehranom, možete izgubiti i do 12 kilograma godišnje, što je jedan od načina zdravog i uravnoteženog mršavljenja.

Koliko dnevno trebaš proteina, masti i ugljikohidrata za uspješno mršavljenje

Fizička aktivnost - ovo je jedna od komponenti koju svaki čovjek može kontrolirati. Same osobe mogu odabrati koliko će biti aktivne i čime će se baviti. Imaj na umu da vježba gradi mišićnu masu i sagorijeva zalihe masti. Osobe koje imaju više mišićne mase su vitkije, njihovo tijelo je čvršće, agilnije, otpornije, što je definitivno razlog više za redovitu tjelovježbu.

Kako radi štitnjača i zašto dolazi do bolesti

Hormoni - hormonalne abnormalnosti uvelike mogu utjecati na pretjerano povećanje ili smanjenje tjelesne mase. Na vrhu tog popisa su definitivno poremećaji štitnjače, točnije hipertireoza i hipotireoza. Kao drugo, problem s težinom mogu uzrokovati policistični jajnici, tumori na hipofizi i nadbubrežnoj žlijezdi, nedovoljna proizvodnja spolnih hormona i tako dalje. Nijedno od tih poremećaja i bolesti ne smije se zanemarivati, jer oni mogu uzrokovati brojne druge probleme i kronične bolesti, koje su izravno ili neizravno povezane s debljinom.

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.