Dijeta Zdrava i vitka bez gladovanja
1438 prikaza

Kako odabrati tjesteninu uz koju ćeš najviše smršavjeti?

Guliver/Shutterstock
1/1
Pravilnim odabirom kvalitetne tjestenine i zdravih dodataka možeš napraviti idealnu kombinaciju za ljetni, lagani i zdravi obrok, pun okusa i svježine. Pročitaj zašto je dobro odlučiti se za premium tjesteninu u svojim jelima.

Sakrila se ona u loncu s nekim pikantnim umakom od rajčice ili u salati s morskim plodovima, premium tjestenina će uvijek biti dobar izbor za hranjivi obrok, pogotovo ako tražiš izvor energije za trening ili cjelodnevno kupanje.

Kako odabrati premium tjesteninu?

Za održavanje vitke linije i najbolji izvor energije tijekom dana treba izabrati kvalitetnu tjesteninu s optimalnim udjelom nutrijenata, proteina i vitamina te onu s niskim glikemijskim indeksom

Premium tjesteninu čine dvije ključne stvari:

  1. radi se od durum pšenice visoke kvalitete
  2. prilikom proizvodnje se suši postupno (kroz veliki broj sati), na nižim temperaturama, kako bi se najbolje očuvala hranjiva i organoleptička svojstva durum pšenice 

Premium tjestenina s jajima je bogata proteinima i zato je odličan izbor za prije i poslije treninga jer će opskrbiti tijelo svim esencijalnim aminokiselinama, a lako je probavljiva pa ako se uzima prije treninga, neće dati onaj osjećaj težine i tromosti dok se izvode vježbe ili kardio aktivnosti. Osim aminokiselina jaje u tjestenini je odličan izvor fosfora, selena, riboflavina, pantotenske kiseline, vitamina B12, A i D. Dobar je izvor željeza, cinka, vitamina B6 i folata. Naš prijedlog za sve koji provode aktivno ljeto su Marodi šurlice s jajima i Marodi fuži s jajima.

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Odaberi premium tjesteninu od kvalitetne durum pšenice

Vrlo je bitno odabrati tjesteninu od kvalitetne, strogo probrane durum pšenice, jer proteini koje sadrži imaju veću biološku vrijednost (stupanj u kojoj mjeri će se proteini iz pšenice ugraditi u proteine ljudskog tijela) od proteina iz obične pšenice. 

Unutar durum (tvrde) pšenice postoje razlike u smislu količine i kvalitete proteina te se ista može podijeliti na durum pšenicu standardne (11% proteina), visoke (12,5% proteina) i vrhunske (14% proteina) kvalitete.

Durum pšenica ima 30 do 50% više proteina od obične pšenice, a velike je rastezljivosti i kuhanjem se ne razgrađuje te je time pogodnija za pripremu tjestenine od obične pšenice budući je kvalitetna kuhana tjestenina čvrsta, ne lijepi se i gubi malo hranjivih organskih tvari (ugljikohidrata) kuhanjem (za razliku od manje kvalitetne tjestenine kod koje kuhanjem ugljikohidrati odlaze u vodu od kuhanja).

Ima značajno višu razinu karotenoida, organskih pigmenata koji imaju provitaminska i antioksidativna svojstva.

Dodavanjem jaja povećava se proteinski sastav tjestenine – primjerice, udio od 20% jaja, što odgovara dodavanju cca dva jaja u proces proizvodnje jednog 400 g pakiranja tjestenine, podignut će proteinski sastav tjestenine za cca 2%.

Tako primjerice Marodi u proizvodnji svoje tjestenine koristi isključivo durum pšenicu visoke kvalitete, a u proizvodnji tjestenine s jajima 20% svježih jaja (ne jaja u prahu).

Durum brašno, koje se melje na poseban način, pored visoke kvalitete, tjestenini daje i elastičnost, čvrstoću i niski glikemijski indeks. Kako bi se zadržala najbolja svojstva iz durum pšenice i jaja, premium tjestenina se suši postupno i na nižim temperaturama, što zahtijeva više truda i više vremena od proizvodnje obične tjestenine.

Postupnim sušenjem na nižim temperaturama najbolje se čuvaju svi hranjivi sastojci u tjestenini i njezina organoleptička svojstva (prirodan izgled, boja, miris, punoća teksture i okusa).

Tako se primjerice Marodi tjestenina suši minimalno 10 sati, a pojedini zahtjevniji oblici i do 20 sati na temperaturama koje ne prelaze 60°C, za razliku od proizvodnje obične (standardne industrijske) tjestenine gdje se sušenje odvija direktno na proizvodnoj liniji i gdje se na visokim (90°C) ili vrlo visokim temperaturama (iznad 100°C) tjestenina suši u roku od 2 do 3 sata.

Na ovako visokim temperaturama se ugljikohidrati, kao najzastupljenije hranjive tvari sadržane u pšeničnoj krupici, pretvaraju u želatinu i kristaliziraju na površini tjestenine, oštećuju se i drugi hranjivi sastojci kao što je vrlo važna esencijalna aminokiselina lizin te se pogoršava probavljivost tjestenine jer tjestenina nije ravnomjerno i postupno osušena izvana prema unutra, već praktički 'plastificirana' izvana, što znači da iznutra pojedini dijelovi mogu ostati nedovoljno osušeni.

U proizvodnji premium tjestenine na prvome je mjestu tako kvaliteta proizvoda, dok je u standardnoj industrijskoj prioritet brzina proizvodnje

Stavljanje kvalitete na prvo mjesto je u skladu s tradicijom jer se tako nekada radila domaća tjestenina (u pripremi nekadašnje domaće tjestenine nije se koristila durum pšenica, već obična pšenica, a nedostatak proteina obične pšenice u odnosu na durum pšenicu nadoknađivao se stavljanjem većeg broja jaja), čime bi se maksimalno zadržala nutritivna svojstva i količina energije. 

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Zaboravi na gladovanje tijekom dijete!

Uklopiti tjesteninu u dio svoje dijete može biti komplicirano, ali i ne mora biti ako se bira premium tjestenina s niskim glikemijskim indeksom, te s puno vitamina, proteina i vlakana. Ona će prije postati saveznik u mršavljenju nego zabranjena namirnica, pogotovo ako se kombinira u mediteranskoj dijeti, idealnoj za ljetne mjesece jer se temelji na puno ribe, zdravih masnoća poput maslinovog ulja, mediteranskih začina, svježeg voća i povrća

Ako se kombinira s pravim sastojcima, tjesteninu se tijekom dijete može jesti i u većim količinama, npr. s domaćim umakom od rajčice, ili s par kapi maslinovog ulja i dimljene soli, jer je kvalitetna tjestenina puna okusom sama po sebi. 

Ljeti se može najlakše iskombinirati sa sezonskim povrćem u slasnoj salati ili u zdravom, laganom desertu s mljevenim makom ili orasima.  Idealna je namirnica i na godišnjem odmoru jer nudi pregršt kombinacija za cijelu obitelj ili se može skuhana ponijeti na plažu za izvor energije između kupanja i sunčanja. 

Nakon treninga ili cijelog dana na plaži, u kombinaciji s piletinom ili tunom, tjestenina se može pretvoriti u pravu proteinsku bombu koja daje dug osjećaj sitosti. Umjesto kupovnog proteinskog shakea - ovog ljeta skuhaj tjesteninu!

Za optimalan izvor energije i dobar osjećaj, preporučujemo Marodi tjesteninu od visokokvalitetne, pažljivo probrane durum pšenice , a ako želite još više proteina visoke biološke vrijednosti i punoću okusa onda odaberite Marodi tjesteninu napravljenu sa višestruko provjerenim, pasteriziranim svježim jajima.

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.