Dijeta Dijete A-Ž
19888 prikaza

LCHF: Osnova načela superpopularne dijete uz koju se kilogrami tope

Guliver/Shutterstock
1/1
Umjesto prehrane bazirane na ugljikohidratima, ovdje su baza proteini i prirodne masnoće, uz velike količine povrća i tek ponešto namirnica s manje štetnim ugljikohidratima i prirodnim šećerima, što je više moguće organskog porijekla, uz maksimalno, gotovo potpuno izbjegavanje prerađene hrane i hrane s umjetnim dodacima.

Osnovni principi LCHF prehrane

To znači da je bez ograničenja u količini, dopušteno jesti sve vrste mesa, uključivo i iznutrice i sve one pripadajuće im hrskave kožice, slaninu, pa čak i čvarke, kao i i sve životinjske masnoće, dakle svinjsku, pačju, pileću i govedsku mast i maslac.

Dopušteni su i suhomesnati proizvodi, ako ne sadrže umjetne dodatke (pojačivače okusa, konzervanse i šećere), kao i hladetine. Ista je stvar i sa jajima, ribom, naročito onom masnijom, bogatom omegom 3 i svom drugom hranom iz mora, poput rakova, školjki i algi.

paleo dijeta 5 stvari koje moraš znati prije nego se odlučiš za Paleo dijetu Dijeta

Ono što su u obroku obično prilozi i čine veći dio naših obroka zagušenih ugljikohidratima, ovdje preuzima povrće, sve vrste povrća koje raste iznad zemlje, zelene salate, radič, sve vrste kelja i kupusa, prokulica, blitva, raštika, špinat, paprike, rajčica, cvjetača, brokula, tikvice, patlidžani, masline, gljive, celer, koromač, luk, češnjak, đumbir i sve začinsko bilje, mahunarke, dakle zelene mahune i grašak u mahuni, ali ne i grahorice, poput graha, slanutka, graška ili leće, koji su nedopušteni, jer također sadrže ugljikohidrate i šećere.

Dopuštene su lakto fermentirane namirnice domaće proizvodnje, domaći kefir, jogurt, kiseli kupus ili drugo povrće ukiseljeno lakto fermentacijom, majoneze i umaci napravljeni kod kuće s hladno prešanim uljima ili maslacem, bez umjetnih dodataka i šećera. Od biljnih masnoća dopuštena su sva hladno prešana ulja poput maslinovog, lanenog i sezamovog ulja, kokosovo ulje i avokado.

Losos_3 Evolucijska dijeta imitira prehranu špiljskog čovjeka Nutricionistica objašnjava prednosti i mane Paleo ili Evolucijske dijete Dijeta

Što je dopušteno jesti

Umjesto prehrane bazirane na ugljikohidratima, ovdje su baza proteini i prirodne masnoće, uz velike količine povrća i tek ponešto namirnica s manje štetnim ugljikohidratima i prirodnim šećerima, što je više moguće organskog porijekla, uz maksimalno, gotovo potpuno izbjegavanje prerađene hrane i hrane s umjetnim dodacima. To znači da je bez ograničenja u količini, dopušteno jesti sve vrste mesa, pa čak i čvarke, kao i sve životinjske masnoće, dakle svinjsku, pačju, pileću i goveđu mast i maslac. Ista je stvar i sa jajima, ribom, naročito onom masnijom, bogatom omega 3 masnim kiselinama i drugom hranom iz mora, poput rakova, školjki i algi. Potpuno je zabranjeno jesti krumpir, šećer, tijesto i rižu.

Losos_3 | Author: Foto: Thinkstock Foto: Thinkstock

paleo brownie Ukusni paleo brownie s avokadom i kokosovim uljem Hrana

Dozvoljeno i zabranjeno povrće

Umjesto ugljikohidrata za prilog se jede povrće, poput, zelene salate, radiča, svih vrsta kelja i kupusa, prokulica, blitve, raštike, špinata, paprike, rajčica, cvjetača, brokula, tikvica, patlidžana, maslina, gljiva, celera, koromača, luka, češnjaka, đumbira i ostalog začinskog bilja, mahunarke, dakle zelene mahune i grašak u mahuni, ali ne i grahorice, poput graha, slanutka, graška ili leće, koji su nedopušteni, jer također sadrže ugljikohidrate i šećere.

Krema borovnica i ciklatekući obroci Za detoks i mršavljenje: Tri recepta za super tekuće obroke Dijeta

Mliječni proizvodi i umaci

Dopuštene su lakto fermentirane namirnice domaće proizvodnje, domaći kefir, jogurt, kiseli kupus ili drugo povrće ukiseljeno lakto fermentacijom, majoneze i umaci napravljeni kod kuće s hladno prešanim uljima ili maslacem, bez umjetnih dodataka i šećera. Od biljnih masnoća dopuštena su sva hladno prešana ulja poput maslinovog, lanenog i sezamovog ulja, kokosovo ulje i avokado.

brzo mršavljenje Sedam zlatnih pravila za brzo mršavljenje Dijeta

Kako mršavjeti s LHCf dijetom?

Redovita i obilna konzumacija namirnica bogatih ugljikohidratima, uzrokuje pretjerano lučenje inzulina, povećava šećer u krvi i drži nas u začaranom krugu gotovo neprestane gladi. Vremenom, u velikom broju slučajeva, dovodi do kronično povišenog inzulina i bolesti, poput dijabetesa tipa 2. Prekidanjem tog kruga, stabiliziranjem razine šećera u krvi, postupno nestaje i stalan osjećaj gladi te se konzumira sve manje hrane. Kad je ona, kao što je to slučaj kod LCHF-a, bogata proteinima, povrćem i posebno važno, prirodnim masnoćama i manja količina hrane postaje dovoljna i daje veći i dugotrajniji osjećaj sitosti.

dalibor petrinić Trener koji tvrdi da je za mršavljenje dovoljno vježbati 40 minuta tjedno Fitness

Komentar nutricionistice Sandre Krstev Barać

"Dijeta s niskim unosom ugljikohidrata i visokim unosom masti (LCHF) bilježi sve više poklonika. Ideja da visok unos masti može pomoći kod gubitka suvišnih kilograma nije bez znanstvene osnove. Nekoliko je studija pokazalo kako visoki unos masti pruža dugotrajan osjećaj sitosti i može pomoći kod mršavljenja. Pohvalna je i ideja da se prehrana temelji na izvornim namirnicama bez posezanja za industrijskom hranom. Međutim , tvrdnje o povoljnom učinku LCHF dijete na profil lipida i razinu glukoze u krvi treba uzeti s rezervom budući da su studije na tu temu pružile proturječne rezultate. Također, nameće se pitanje o dugoročnim posljedicama koje bi ovakav način prehrane mogao izazvati. Poznato je da povišen unos zasićenih masti povisuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, te povećava opasnost od pretilosti i dijabetesa. Valja imati na umu i da opservacijske studije pokazuju kako su ljudi koji temelje prehranu na biljnim namirnicama najvitalniji te da isti počinju bilježiti sve više zdravstvenih problema, ako počnu unositi više masti, osobito onih životinjskog porijekla. Sve to daje naslutiti kako i dalje nema premca mediteranskoj prehrani."

Medit-Usp Mediteranska prehrana obiluje svježim, sezonskim povrćem i voćem Mediteranska dijeta Dijeta
  • Default avatar - vestere
    vestere Četvrtak, 26.04.2018. u 13:22

    Tablete za mršavljenje - http://nplink.net/Q38U38Th Vjeruj mi, djeluje. Imam 32 godine, probala sam svega i to je jedini suplement u mojem životu, koji sam isprobala i koji stvarno iskopаo kilograme i drži me iz daleka.

Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.