Hrana ZK analizira
5939 prikaza

6 načina na koje se možeš udebljati od zobene kaše

Thinkstock
1/1
Zobena kaša nalazi se na svakoj listi zdrave hrane. Zob je bogata proteinima, željezom i vlaknima te se zbog toga ubraja u cjelovite žitarice. Dobra je za zdravlje srca i dugovječnost.

Bez obzira na sve prednosti, zob ima i nedostatke. Ovih 6 pogrešaka može se odraziti na tvoje zdravlje:

Prevelika porcija

Prejedanje i prevelike porcije bilo koje hrane može biti uzrok debljanju. Pola šalice suhe zobi pretvara se u jedu šalicu kuhane zobi, što je idealna porcija. Ako to ne smiruje tvoje "gladne oči", savjet nutricionistice Jennifer Bowers je da zobenu kašu premjestiš u manju zdjelu.

3 načina na koja možeš koristiti zobenu kašu za lijepu kožu i sjajnu kosu

 | Author: Guliver/Shutterstock Guliver/Shutterstock

Premalo hranjivih dodataka

Zbog hranjivih tvari zobi, nije opravdano dodati one nehranjive kao što su džem ili Nutella. Dakle, slatkiše izbjegavaj. Najzdraviji sastojci koje trebaš koristiti su svježe voće, orašasti plodovi i cimet. Bučine, konopljine ili ostale sjemenke alternativa su orašastim plodovima jer su bogate proteinima. Na sreću, čokolada ipak dolazi u obzir, ali samo u obliku kakao praha koji je bogat antioksidansima. 

Sjemenke konoplje sadrže obilje proteina dragocjenih vegetarijancima

Previše dodataka 

Orašasti plodovi u pretjeranim količinama također nisu dobri za zdravlje. Idealna količina je 150 kalorija, figurativno, jedna golf loptica dodataka. 

 | Author: Thinkstock Thinkstock

Masti

Ako svoju zobenu kašu jedeš u kombinaciji s mlijekom, a ne vodom, i pri tome dodaš orašaste plodove ili pak eksperimentiraš s avokadom, lako možeš prijeći prihvatljivu granicu kalorija. Zobena kaša dovoljno je gusta i u kombinaciji s vodom, ali možeš dodati i žlicu mlijeka. Masti možeš dodati ako odmah poslije doručka osjetiš glad.

"Gotove" zobene kaše

Postoje brojne kaše s "okusima" jabuke i cimeta, meda i javorovog sirupa, ali one sadrže prevelike količine šećera. Najbolje bi bilo da ih izbjegavaš te kupuješ obične koje možeš obogatiti voćem i zdravim dodacima.

Zdravi dvobojni vege sladoled od banana i kokosovog mlijeka

Voliš slatko

Slatke varijante sladila kao što su smeđi šećer, med ili javorov sirup, nažalost, u pretjeranim količinama također su štetni i tijelo ih procesuira na isti način kao i bijeli šećer. Savjet stručnjaka je zamjena sladila s bananom, cimetom ili ekstraktom vanilije.

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.